Ny blogg

Jag har flyttat min blogg till: www.christinaornebjar.se Jag hoppas att du vill läsa vidare där.

torsdag 8 augusti 2013

Ny inriktning

Jag har bloggat på den här adressen ganska länge och tänker fortsätta göra så. I och med att FP Kumla startat en egen blogg där jag skriver nästan varje dag kommer dock den här att delvis ändra karaktär och bli mer personlig. Mer om ungarna och vardagen - men fortfarande med politiken i fokus. Personlig men inte privat.
Jag är en offentlig person, något jag valt att vara och trivs med men min familj har inte haft den möjligheten att välja. Jag skriver om mina barn på exempelvis Facebook men jag lägger inte ut deras namn och de bilder som jag lägger upp är inte offentliga. Det är upp till dem att själva välja hur mycket av sig själva de vill dela med sig av. Att de allt som oftast dyker upp när jag skriver eller pratar är ju för att de är en del av det som är jag men därifrån till att börja "hänga ut" dem är steget för mig långt.

Den här sommaren har mycket av politiken legat vilande. Jag hade tänkt skriva massor från Almedalsveckan men lyckades ha sönder min Ipad dagen innan jag skulle åka. Får se om det dyker upp reflektioner allt eftersom.

Jag har lagat min Ipad med silvertape och eltape... Fungerar riktigt bra!


Förutom Almedalsveckan har sommaren inneburit renovering av vårt hus från 1937. Tanken var först att bara fixa sonens rum och det som skulle bli TV-rum men så hittade jag en vattenskada i sovrummet... Nu är i princip hela huset uppochner! Jag har ägnat de fyra senaste dagarna åt att fixa ena toaletten. Trodde i min enfald att det bara skulle gå att måla efter att jag hade rivit ner tapeterna men underarbetet från tidigare var inte helt hundra. Det bubblar sig överallt så nu har jag skrapat i flera omgångar för att komma ner till det innersta lagret färg. Det är faktiskt ganska kul att skrapa fram olika årtionden! Roligast var nog tapeten i TV-rummet. under flera lager tapet fanns en handmålad fondvägg, brun bakgrund med gula och rosa blommor...

Jag gillar att renovera. Det känns som jag gör något, något som ger resultat. Det är tillfredsställande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar