Ny blogg

Jag har flyttat min blogg till: www.christinaornebjar.se Jag hoppas att du vill läsa vidare där.

måndag 25 juni 2012

Planering av Kumladagarna!

Är nyss hemkommen efter ett extrainsatt styrelsemöte för FP Kumla. Vi diskuterade bland annat Kumladagarna och vad vi ska ha för aktiviteter då - ska bli jättekul och jag hoppas många kommer ner/upp (beror ju på var man bor!)till torget. Det kommer mer info så småningom, till exempel här: http://www.orebrotown.com/sv/uppleva/evenemang/evenemang/evenemang---kumla/2012-04-25-kumladagarna.html (om någon vet hur man får in länkar snyggt utan att kopiera in hela adressen kan ni ju hojta till. De fungerar inte för mig!) Vi i Folkpartiet kommer finnas på plats framför allt under lördagen och har massor med roliga idéer, vi får se vilka som blir av!

I övrigt att det partiprogrammet som gäller hela veckan. Massor med bra input kom under de två medlemsdagarna och nu ska hela alltihop ut på remiss till alla medlemmar för ännu mer synpunkter och tankar. Nästan hela veckan förresten, en del av veckan går åt till att planera Almedalen, även om jag har nästan hela veckan där fullbokad.
Förra året var jag rookie och tittade på vad det var för titel på seminarierna. I år tittar jag på vilka som anordnar och vilka som sitter i panelen. Det är helt sanslöst vilken skillnad det blir beroende på vilka som medverkar! ett ämne som evrkar otroligt intressant kan visa sig vara en bortkastad timme medan något annat får en att lyfta och verkligen känna "wow! Jag vill veta mer!!"

Nu ska jag kika till akvariumet... Sköldpaddan har haft sällskap av ett antal neontetror och inte rört en fena på dem (flera av dem dog dock nyss när de fick bo i en hink under natten). Nu har det flyttat in två guldfiskar - Sune och Sophie - en sån där konstig fisk som sitter fast på glaset/stenarna och käkar alger - Pär Päron heter han - och så tio guppysar. Eller, ja. Det var tio guppysar. Darth Vader verkar ha blivit middag. Tydligen smakar guppysar godare än neontetror. Det fanns två svarta guppysar - Darth Vader och Darth Sidious - och Darth Vader is no more... Kraften var väl inte med honom helt enkelt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar