Ny blogg

Jag har flyttat min blogg till: www.christinaornebjar.se Jag hoppas att du vill läsa vidare där.

onsdag 12 december 2012

Att få vara den man är

Det här rimmet kom till i viss ilska...
Gå in på Trygg utan garderob på Facebook och ta del av alla fantastiska bilder och texter.

Jag har en vän som inte är med där. Familjen är inte helt ok med att h*n blir kär och attraherad av folk av samma kön. Det gör mig arg och det här rimmet, det tolfte, skrev jag väldigt snabbt.

Att få vara den man är
Är självklart i vår politik!
Att få bara vara kär
Utan att det skapar moralpanik...

Tanken att någon annans kärlek
Skulle hota mig och mitt
Att kramar och smek
Skulle vara något omstritt

Den tanken är främmande
För en liberal
Och det känns skrämmande
Att all kärlek inte anses legal

Bög eller bi, hetro eller flata
Alla är vi människor oavsett
Hur kan man gå runt och hata
Och säga att viss kärlek är orätt?

Politik är att vilja
Och stolt har jag gjort mitt val
Folkpartister inte på människor skilja
Love is liberal





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar