Ny blogg

Jag har flyttat min blogg till: www.christinaornebjar.se Jag hoppas att du vill läsa vidare där.

torsdag 28 juni 2012

Vanlig dag?

En vanlig dag på jobbet? Finns det sådana? En vanlig dag betyder ofta att det inte alls blir som jag tänkt...
Den här veckan hade jag tänkt ägna åt att renskriva alla tankar från de två dagarna vi satt och brainstormade kring partiprogrammet. Det har inte riktigt blivit så. Dels beror det på att stadshuset internet inte fungerade i början på veckan och att alla kataloger i datorn sedan blev låsta men det beror också på att det händer saker hela tiden.

Omväxling förnöjer säger man ju! En vanlig dag då alltså... Jag skuttar mellan vigslar och partiprogramsarbete, lunchar med toppenliberaler, lägger upp strategier, mejlar med media, fiffilurar med flygblad, pratar insändare, läser kommunallagen, fikar med en annan toppenliberal, bokar in seminarier i Almedalen, sticker emellan med en diskussion på Facebook, ringer orolig medborgare, pratar med kso, mejlar förvaltningar, pratar med personalchefen, bokar in ett möte på språng i korridoren, frågar kansliet om hjälp när jag inte hittar de dokument jag behöver, fastnar i en diskussion om säkerhet, letar efter kommundirektören som är borta hela dagen, skickar och läser sms, läser på om sociala investeringsfonder, pratar med det moderata oppositonsrådet som är borta den här veckan, formulerar ett brev till förvaltningsrätten, letar efter folk som kan svara på frågor som ställts till mig, svarar några av dem som frågat mig saker och hoppas kunna åtkomma med svar till andra, bokar in möten till hösten, får mejl om att ett möte blir av - inte i nu nämnd ordning.

Sedan fortsätter det när jag kommer hem för då har de som jobbar med annat än politik hela dagarna tid - mejl, telefon, sms, lite korrläsning. I vanliga fall - nu är det ju semester för många - är det en del möten också, den här veckan har varit väldigt lugn.

Just partiprogrammet har alltså blivit lidande men å andra sidan ha massor med annat hänt. Vi har en LUF-förening på gång, vi har flygblad för flera omgångar i princip färdiga och även om det inte är färdigformulerat ett bra utkast till program. Jag har ett vansinnigt roligt uppdrag!

Nästa vecka blir det Almedalen för hela slanten och sedan tänkte jag ha semester med familjen ett par veckor. Sedan kör vi igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar